ADAC/ÖAMTC nyárigumi-teszt 2024: nincs rossz abroncs, de van 3 egyértelmű győztes

péntek február 23, 2024

Első alkalommal szembesültek azzal az ADAC és az ÖAMTC szakemberei, hogy a vizsgált 16 garnitúra között nem találtak rossz minősítésű darabot.

Több mint fél évszázada végeznek abroncsteszteket az ADAC német és az ÖAMTC osztrák autós klub szakemberei, és eddig még nem találkoztak olyan erős mezőnnyel, mint a 2024-es szezonra vizsgált nyári abroncs garnitúráknál. Nem találtak ugyanis rossz minősítésű abroncsot, a vizsgált 16 közül 3 lett „Jó”, 12 „elégséges” és 1 „Kielégítő” – a szakértők szerint egyébként még utóbbi abroncs is jó választás lehet azoknak, akiket nem zavar, hogy a mérés szerint mindössze 30 000 km a Vredestein Ultrac élettartama, hiszen vezethetőség tekintetében kifejezetten jól szerepel. Az, hogy nem találtak „Nagyon jó” minősítésű abroncsgarnitúrát, betudható a metodikának is, ugyanis ehhez az eredményhez az összes vizsgált kategóriában „Nagyon jó” eredményt kell elérni, márpedig az abroncsok a kompromisszumokról szólnak, és arról, hogyan sikerül az egymással szöges ellentétben lévő tulajdonságokat végül összeállítani. Például a jó vezethetőséghez puhább gumikeverék szükséges, ami viszont a futásteljesítmény esetén jelent gyengébb eredményt.

2023 Téligumi teszt

péntek november 17, 2023

A téli időszakban kulcsfontosságú a megfelelő tapadás havon, jégen és nedves úton. De melyik a legjobb téli abroncs? És melyiket érdemes kerülni? Az ADAC 36 különböző modellt tesztelt két méretben.

Az idei évben a következő méretekben tesztelt az ADAC:

205/60 R16 H

225/45 R17 H 

Előre eláruljuk, hogy három modell teljes mértékben megbukott a teszten.

Milyen téli gumiabroncsot válasszak?

hétfő szeptember 28, 2015
Lassan közeledik a téli gumiabroncs cseréjének ideje és sokakban merül fel a kérdés, hogy milyen téli autógumit válasszon. A megfelelő gumiabroncs kiválasztása relatív, mivel ami megfelel egy ismerősünknek az nem biztos, hogy nekünk is. Eltérő a felhasználás, az autó és az igények is. Posztunkban megpróbáljuk összeszedni, hogy mire figyeljünk, mielőtt megvásároljuk a téli gumikat.

A gumi piac kínálata széles skálán mozog, így mindenki talál az igényeinek megfelelő gumiabroncsot. Azonban az átlagember nehezen tud eligazodni vásárlás előtt, és sokszor támaszkodik rossz tanácsokra, mint például – ne rakj fel téli gumit, a nyári is jó lesz vagy vegyél használt gumit. (Következő cikkünkben részletesen kitérünk majd a nyári gumiabroncsok téli használatának, és a használt gumi vásárlásának veszélyeire.) Szerencsére a döntésünket segítik a szakemberek, de a tesztekre is támaszkodhatunk.

Acél vagy alufelnit válasszunk télre?

vasárnap június 22, 2014

Vannak akik kizárólag alufelniben gondolkodnak, a dizájn miatt, mások meggyőződve állítják, hogy a sós hólé, azaz a téli időszak megeszi az alumíniumot, ezért gazdaságosabb ha acélfelnit választunk.

De hol az igazság? Melyik tábornak van igaza?

A két típus között valóban kompromisszumot kell kötni. Az acélfelnik jelentik a gazdaságos megoldást. (Olcsóbbak és strapabíróbbak alumínium társaiknál és kevesebb „törődést” igényelnek.) Cserébe „unalmasabbak” és kevesebb variáns található meg a piacon.

Sci-fi vagy a jövőt villantotta fel a Dunlop?

hétfő június 9, 2014

A Dunlop-nál autentikusabb szakértő aligha akad a gumiabroncs piacon. Most nem a technológiai fejlettségről beszélek, azt nehéz lenne összehasonlítani pl. a Continental-lal, bár tény, hogy mindkét márka a prémium szegmens oszlopos tagja.

Most arra gondolok, hogy a Dunlop tudhatja magáénak a legnagyobb tradíciót, hiszen a XIX. században John Boyd Dunlop találta fel a mai gumiabroncsok „ősét.” (Amit eleinte szégyenkezve rejtegetett részletek itt>>)

A Continental fél szemmel a téligumi időszakot is nézi

csütörtök június 5, 2014

Újabb infókkal szolgált a Reifen Essen 2014-es szakkiállításon a Continental új, WinterContact TS 850 P téli abroncsáról.

Az új mintázat három területen fejlődött tovább: havas és száraz szakaszokon való kezelhetőség, illetve fékezőerő. A felső-közép és felső kategóriás modellekre készülő abroncs (pl. BMW 5-ös széria, valamint az új SUV modellek) a ContiWinterContact TS 830 P és a ContiCrossContact Winter téli mintákat fogja felváltani.

A Michelin és a Porsche új fejezetet nyit

kedd június 3, 2014

A Michelin visszatér – a Porsche oldalán – a híres Le Mans-i 24 órás verseny küzdelmeibe. A történelmi visszatérés egy 919 Hybrid-del valósul meg, az LMP1 (Le Mans Prototype) kategóriában.

Ezalkalomból készült az alábbi, „WE ARE RACERS” (azaz Versenyzők vagyunk) című trailer videó is. A beharangozó, egy online videó sorozat felvezetője. Az első epizód, június 5-én lesz látható, a Michelin Youtube csatornáján. A francia abroncsgyár elmondása szerint, úgy láthatjuk majd Le Mans-t és a versenyt, ahogy azt korábban még sosem.

Hogyan működik egy Run-Flat, azaz defekttűrő abroncs?

szerda május 28, 2014

Nem is gondolnánk, mennyi mindent ültetnek át a gyártók, az autó-motorsport világából, a polgári közlekedésbe. A különböző versenysorozatok nem csupán kiváló reklámfelületet és egyéb marketing lehetőséget nyújtanak tehát a gyártóknak (autó és gumiabroncs cégek egyaránt), hanem kiváló tesztelési és fejlesztési lehetőséget is.

Ilyen átvett fejlesztés az úgynevezett Run-Flat vagy magyar nevén defekttűrő abroncs. Igaz a polgári közlekedésben – talán magasabb ára miatt – még nem érte el azt a népszerűséget, mint egyes versenysorozatokban, a tendencia kecsegtető, hiszen egyre több modell készül megerősített oldalfallal és a fogyasztói ár is csökkenést mutat.

A Bridgestone lehet a 2020-as téli olimpia szponzora

kedd május 27, 2014

A hírek szerint már csak az aláírás hiányzik arról a multi-millió dolláros megállapodásról, ami a Bridgestone-t és a Nemzetközi Olimpiai Bizottságot fogja összhekötni, mégpedig nem kevesebb, mint 10 esztendőre.

Ebbe az időszakba esik (számos egyéb játék mellett) a 2020-as Tokyo-i téli olimpia is, amely különösen fontos a japán abroncsgyártó számára.

A megállapodás értelmében – szolid negyedmilliárd euró fejében – a Bridgestone használhatja többek között az olimpiai ötkarikát a hirdetéseiben. A téli olimpiai játékok pedig kiváló platformot nyújtanak majd a cégnek, téli abroncsaik és a brand népszerűsítéséhez.

A Michelin veszi át a Bridgestone helyét a MotoGP-ben!

péntek május 23, 2014

Nemrég számoltam be róla, hogy hosszú-hosszú évek után kiszáll a Bridgestone a motorversenyek királykategóriájából, a MotoGP-ből. A 12 évig húzódó Bridgestone érát a francia Michelin fogja felváltani, 2016-tól. (A japánok 2009 óta egyedüli szállítóként van/volt jelen a királykategóriában.)

A döntés elég egyértelmű, miután egyedüli gumiszállítóként a Michelin jelentkezett a MotoGP versenysorozatára kiírt tenderen. (Előzetesen pedig három szállító érdeklődött, a versenypályázatot azonban csak a franciák küldték be.)

ETourEurope a Bridgestone segítségével

csütörtök május 22, 2014

2014. május 17-én indult útjára, az eTourEurope, melynek keretein belül, 13 csapat fogja népszerűsíteni az elektromos autózást és hirdetni a környezettudatos paradigmaváltás szükségességét az autóiparban (is.)

Az összesen 4200 kilométer hosszú európai túra, kétségtelenül a leghosszabb rally verseny az elektromos autók mezőnyében. Az évad minden állomása, körülbelül 450 km hosszú lesz.

Nem csupán az autók és a pilóták számára jelent kihívást az eTourEurope, hanem a gumiabroncsok számára is és ennek áll elébe a Bridgestone, aki a sorozat beszállítója.